Wniosek pełny
Wniosek pełny jest wymagany każdorazowo gdy wnioskodawca stara się o uzyskanie pierwszej gwarancji, we wniosku informuje się Ubezpieczyciela miedzy innymi o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, doświadczeniu w prowadzonej prze firmę działalności – wykonane kontrakty. Zakres informacji zależy od formy prowadzonej działalności, od rodzaju wnioskowanej gwarancji ubezpieczeniowej oraz od wewnętrznych wytycznych Ubezpieczyciela. Poniżej wymieniono najczęściej spotykane pytania we wnioskach pełnych. Do wniosku należy dołączyć dokumenty firmy, wykaz dokumentów znajduje się tutaj.
Wnioskodawca gwarancji ( zleceniodawca gwarancji )
- Nazwa
- Adres
- Regon
- Nip
- osoby upoważnione do reprezentowania firmy
- Powiązania kapitałowe
- Główni udziałowcy, akcjonariusze
Dodatkowe informacje o wnioskodawcy gwarancji
- Aktualnie realizowane kontrakty
- Dotychczas zrealizowane kontrakty
- Dane dotyczące najważniejszych kontrahentów
- Dane dotyczące zatrudnienia ( liczba zatrudnionych pracowników )
Dane dotyczące posiadanych gwarancji
- Rodzaj gwarancji
- Okres obowiązywania
- Kwota gwarancji
- Poręczenia
Informacja o zobowiązaniach
- Udzielone przez firmę poręczenia
- Informacja o zaciągniętych kredytach
- Informacja o obciążeniach majątkowych
- Umowy leasingowe
- Inne
Dane dotyczące sytuacji ekonomicznej
- Struktura własności kapitału podstawowego
- Struktura czasowa należności z tytułu dostaw u usług
- Struktura czasowa zobowiązań z tytułu dostaw lub usług
Informacja o szkodowości w zakresie ubezpieczeń finansowych ( gwarancji ubezpieczeniowych )
- Rodzaj gwarancji której dotyczyła szkoda
- Przyczyna powstania roszczenia
- Data wystąpienia roszczenia
- Kwota roszczenia